Als u producten via onze website koopt, kunt u online betalen of in de winkel wanneer u uw producten gaat halen. Bij een levering aan huis kunt u enkel online betalen. Kiest u voor online betalen, dan wordt uw aankoop onmiddellijk online bevestigd. Onze algemene verkoopvoorwaarden zijn dan van toepassing. U kunt uw artikelen ook in de winkel betalen wanneer u ze gaat halen. In dat geval hebt u de artikelen gewoon op onze website gereserveerd. Er werd geen verkoopovereenkomst op afstand gesloten. In dit geval gelden onze onderstaande algemene reserveringsvoorwaarden. U beschikt dus niet over een wettelijke herroepingstermijn die bij een verkoop op afstand van toepassing is.

ALGEMENE VERKOOPVOORWAARDEN

Artikel 1. DEFINITIES

1.1. Aankoop: de dienst waarmee u via de interface producten in een winkelmandje kunt bestellen met als doel een verkoop te sluiten tussen u en de winkel waarop de algemene voorwaarden van toepassing zijn.

1.2. Bestelling: de actie waarmee u uw aankoopverzoek via de interface bevestigt.

1.3. Algemene voorwaarden: het contractuele document dat uw aankopen regelt. Om verwarring te vermijden, wordt duidelijk gesteld dat de huidige algemene voorwaarden niet van toepassing zijn voor bepaalde aanbiedingen in verkoopruimten die het bedrijf BVD Fr SAS onder het domein 'bureau-vallee.be' host, maar wel op rechtstreekse verkopen van externe dienstverleners. Op deze verkopen zijn de algemene voorwaarden van de betrokken dienstverleners van toepassing.

1.4. Eco-bijdrage: de financiële bijdrage van de consument voor de inzameling, het hergebruik en de recyclage van afgedankte elektrische en elektronische apparaten (AEEA) en meubels. Het bedrag is afhankelijk van het product en de verwerking (voor afgedankte elektrische en elektronische apparaten) en wordt bepaald aan de hand van een tarieflijst volgens het type meubel en het gewicht (voor afgedankte meubels).

1.5. Interface: de online interface van het bedrijf BVD Fr SAS (met ondernemingsnummer 379 398 456) op het adres www.bureau-vallee.be waarop u een winkelmandje kunt vullen en dit naar de winkel kunt sturen. De winkel zal, op voorwaarde dat het product beschikbaar is, het winkelmandje gebruiken om uw bestelling te voltooien overeenkomstig deze algemene voorwaarden.

1.6. Winkel: de door u gekozen winkel uit de lijst met deelnemende winkels op www.bureau-vallee.be. De naam en het adres van de winkel die u online voor uw aankopen hebt gekozen, vindt u op de website en ze worden ook in de bevestigingsmail vermeld bij een effectieve aankoop of reservering. Dit zijn filialen van BVD Fr SAS, of dochterondernemingen ervan, of afzonderlijke franchisewinkels die tot het netwerk van Bureau Vallée behoren.

1.7. Winkelmandje: de lijst met producten die u via de interface selecteert met het oog op de aankoop ervan. Na uw bestelling ontvangt u een bevestigingsmail met een overzicht.

1.8. U: elke klant die via de interface een bestelling naar een winkel heeft gestuurd met het oog op de aankoop of reservering van een winkelmandje in overeenstemming met deze algemene voorwaarden.

Artikel 2. BESCHIKBAARHEID VAN DE PRODUCTEN

2.1. Of een product al dan niet beschikbaar is, wordt op de interface als volgt aangegeven:

  • "Gratis afhaling in de winkel binnen ... uur": het product is op voorraad in de winkel. De tijd die nodig is voor de voorbereiding, verschilt van winkel tot winkel. Dit kan 2 uur, 6 uur of 12 uur zijn.
  • "Gratis afhaling in de winkel verwacht op ...": het product is niet meteen voorradig en moet door de winkel worden besteld bij de leverancier of fabrikant. De termijn komt overeen met de geschatte levertermijn aan de winkel en varieert naargelang het product. In dit geval is een online betaling vereist.
  • "Gratis afhaling in de winkel" is grijs gemarkeerd: het product is niet in voorraad of de gewenste hoeveelheid is groter dan het aantal beschikbare producten in de gekozen winkel. In beide gevallen voorziet de winkel geen aanvulling van de voorraad. De bestelling kan pas in de winkel worden afgehaald op de uiterste datum van beschikbaarheid van de bestelde producten.

2.2. De beschikbaarheid van de producten die aan huis worden geleverd, wordt als volgt aangegeven: Enkel indien de gekozen winkel deze dienst aanbiedt, kan het product aan huis worden geleverd.
De leveringen aan huis vinden plaats van maandag tot vrijdag (uitgezonderd feestdagen).

  • "Aan huis geleverd vanaf ...": u ontvangt het product binnen de vermelde termijn.
  • "Aan huis geleverd" is grijs gemarkeerd: het product is niet in voorraad of de gewenste hoeveelheid is groter dan het aantal beschikbare producten. In beide gevallen voorziet het platform geen aanvulling van de voorraad.
  • Geen vermelding van een levering aan huis: het product komt niet in aanmerking voor deze dienst.

De bestelling kan pas aan huis worden geleverd op de uiterste datum van beschikbaarheid van de bestelde producten.

"Niet beschikbaar in deze winkel":
het product kan niet in de winkel worden afgehaald, noch aan huis worden geleverd.

2.3. U erkent dat het mogelijk is dat er tussen de bevestiging van uw bestelling en de verwerking door de winkel, een of meerdere producten van het winkelmandje niet langer beschikbaar zijn. U erkent ook dat de winkel mogelijk niet binnen de aangekondigde termijn kan leveren om redenen die buiten zijn macht liggen. In het uitzonderlijke geval dat het product/de producten onbeschikbaar is/zijn als gevolg van een voorraadtekort na het plaatsen van een bestelling of dat de winkel niet binnen de voorziene termijn levert:

  • wordt de aankoop enerzijds automatisch geannuleerd, tenzij aan alle volgende voorwaarden wordt voldaan: (a) u hebt reeds betaald en (b) de winkel kan een andere datum voor levering of afhaling voorstellen en (c) u gaat akkoord met deze nieuwe voorwaarden die via e-mail aan u worden gecommuniceerd;
  • zal de winkel anderzijds al het mogelijke doen om u op de hoogte te brengen van de onbeschikbare bestelde producten via het e-mailadres of telefoonnummer dat u tijdens uw bestelling hebt doorgegeven, en dit zo snel mogelijk en indien mogelijk voordat u zich naar de winkel begeeft. Indien de winkel u niet tijdig kon verwittigen en/of u reeds naar de winkel bent gekomen, zal de winkel, in de mate van het mogelijke, u een alternatief product voorstellen dat in de winkelrekken voorradig is.

Artikel 3. BESCHRIJVING VAN DE PRODUCTEN

Voordat u een bestelling bevestigt, worden de belangrijkste eigenschappen van de producten weergegeven. Wanneer u een product aan uw winkelmandje wilt toevoegen, ziet u de volgende drie tabbladen:

  • productbeschrijving
  • technische gegevens
  • mening van de klant

Artikel 4. PRIJZEN VAN DE PRODUCTEN

4.1. Indien u nog geen winkel hebt geselecteerd, zijn de vermelde prijzen en informatie op www.bureau-vallee.be louter indicatief en niet bindend. Voor specifieke aanbiedingen selecteert u een winkel. Deze indicatieve prijzen worden regelmatig bijgewerkt en zijn onderhevig aan prijswijzigingen van onze fabrikanten.

4.2. Enkel de prijzen en informatie van commerciële aanbiedingen van de winkel zelf (om deze te zien moet u eerst een winkel selecteren) zijn bindend overeenkomstig de verkoop- en servicevoorwaarden van de winkel. Elke Bureau Vallée-winkel mag zijn eigen verkoopprijzen bepalen. Deze prijzen zijn zichtbaar zodra u een winkel hebt geselecteerd. Mogelijk verschillen ze dus van de indicatieve prijzen waarvan sprake in artikel 4.1.

4.3. De productprijzen worden in euro weergegeven op www.bureau-vallee.be, zowel exclusief btw als inclusief btw.

4.4. Voor meubels en elektrische apparaten is de eco-bijdrage inbegrepen in de verkoopprijs inclusief btw. Het bedrag van de eco-bijdrage wordt ter informatie vermeld overeenkomstig de bepalingen van de Milieuwetgeving.

4.5. Tenzij anders vermeld, zijn verzend- en leveringskosten niet in de verkoopprijs inbegrepen. Indien u de bestelde producten in uw geselecteerde winkel afhaalt, betaalt u geen leveringskosten.

Artikel 5. EEN PRODUCT AANKOPEN

5.1. Om een bestelling te plaatsen, doorloopt u op de interface de volgende stappen:

  • U meldt zich aan of maakt een klantenaccount aan indien u voor het eerst bestelt.
  • U selecteert een winkel.
  • U plaatst uw producten in het winkelmandje.
  • U voert uw persoonlijke gegevens en facturatieadres in.
  • U geeft het leveringsadres en de leveringsdag op indien u voor levering aan huis kiest (indien mogelijk). Indien u uw product in de winkel afhaalt, kiest u ook de gewenste datum en het tijdstip voor afhaling. Het adres voor afhaling is dat van de winkel die u eerder hebt geselecteerd.
  • U kiest de betaalmethode (zie beschikbare opties, online betaling in drie keer, online betaling in één keer, betaling bij afhaling). Indien u kiest voor een betaling bij afhaling, zijn de onderstaande reserveringsvoorwaarden van toepassing.
  • U controleert de bestelling, maakt eventuele aanpassingen en selecteert opties indien gewenst (u kunt uw bestelling wijzigen tot de definitieve bevestiging).
    U bevestigt de bestelling en gaat akkoord met de huidige verkoopvoorwaarden. Hiervoor dient u het selectievakje aan te vinken.
  • U voert uw betaalgegevens in om verder te gaan met de online betaling.

5.2. Na bevestiging van de bestelling ontvangt u onmiddellijk een bevestigingsmail op het e-mailadres dat u hebt opgegeven. Hierin vindt u op een duurzame drager de tekst van de huidige algemene verkoopvoorwaarden, de prijs incl. btw van de bestelde producten (met inbegrip van de milieubijdrage indien van toepassing), de beschrijving van de belangrijkste productkenmerken, de contactgegevens van de winkel, alsook de plaats van afhaling of levering. U wordt ook herinnerd aan uw herroepingsrecht indien u een particuliere consument of een werkgever met maximaal 5 werknemers bent, en indien de bestelling geen betrekking heeft op uw hoofdactiviteit. Daarnaast ontvangt u ook een formulier waarmee u uw herroepingsrecht kunt uitoefenen overeenkomstig artikel 9.

5.3. Noch BVD Fr SAS noch de winkel kan aansprakelijk worden gesteld voor foutief ingevoerde gegevens of het niet-ontvangen van een bevestigingsmail door een onjuist e-mailadres of door een verstoorde werking van uw mailbox. U dient ervoor te zorgen dat dit e-mailadres werkt en dat uw mailbox de bevestigingsmail op een duurzame drager kan opslaan.

5.4. Elke bestelling die aan de hand van de bovenstaande stappen in paragraaf 5.1 en 5.2 wordt gedaan, houdt een betalingsverplichting in, ongeacht uw eventuele herroepingsrecht overeenkomstig artikel 9 hierna. Het online doorgeven van het kaartnummer en de definitieve bevestiging van de bestelling dienen als bewijs voor de volledige bestelling volgens artikel 1366 van het Franse Burgerlijk Wetboek en voor de betaling van de verkoopprijs van de bestelde producten.

Artikel 6. BETALING

Het gefactureerde bedrag is de prijs inclusief btw.
U hebt de keuze uit drie betaalopties:

  • U betaalt bij afhaling van producten in de winkel. In dit geval zijn de onderstaande reserveringsvoorwaarden van toepassing.
  • U betaalt online in een keer (indien deze optie mogelijk is): het totaalbedrag wordt meteen ingehouden.
  • U betaalt online in drie keer (indien deze optie mogelijk is): op de datum van de bestelling betaalt u een derde van het totaalbedrag, na 30 dagen nog een derde en na 60 dagen nog een derde (kalenderdagen).

Bij een online betaling kunt u alleen via bankkaart betalen.
Zodra de bestelling is afgerond, ontvangt u een bevestiging van betaling op het e-mailadres dat u hebt doorgegeven.
U hebt recht op terugbetaling bij een annulering van de aankoop overeenkomstig artikel 2.2.
Indien het te betalen bedrag niet kan worden gedebiteerd, wordt de verkoop van rechtswege ontbonden en wordt de bestelling bijgevolg geannuleerd.

Artikel 7. LEVERING EN AFHALING VAN DE PRODUCTEN

7.1. Afhaling in de winkel
Indien u kiest voor een afhaling in de winkel (indien dit mogelijk is), wordt de afhaaltermijn weergegeven tijdens de afronding van uw bestelling. U gaat de producten afhalen op het adres van de winkel. Dit adres vindt u terug in de bevestigingsmail die u na de reservering ontvangt. U mag de bestelde producten meenemen indien u aan de volgende formaliteiten hebt voldaan: (i) u kunt de bevestigingsmail tonen die u na aankoop hebt ontvangen of informatie uit de e-mail doorgeven (uw bestelnummer), (ii) u betaalt het totaalbedrag of, indien u reeds online hebt betaald, toont u het betalingsbewijs. Indien van toepassing behoudt de winkel zich het recht voor om een identiteitsbewijs te vragen voor de overhandiging van de producten.
De bestelde producten worden verzameld en blijven voor u beschikbaar in de winkel gedurende een bepaalde termijn. Deze termijn wordt in de laatste stap van de bestelling vermeld.
De producten blijven in de winkel voor u beschikbaar gedurende een vooraf bepaalde termijn van 14 werkdagen, en dit vanaf de datum van de terbeschikkingstelling en uitsluitend tijdens de openingsuren van de geselecteerde winkel. Deze kunt u op de website raadplegen.
Na deze termijn zijn de volgende voorwaarden van toepassing:

    • de producten worden opnieuw in de winkelrekken geplaatst
    • de verkoop wordt geannuleerd

U gaat uitdrukkelijk akkoord met een eventuele terugbetaling op het rekeningnummer dat eerder is gebruikt voor de online betaling.

7.2. Levering aan huis
Indien u kiest voor een levering aan huis (indien dit mogelijk is), zal de winkel de gekochte producten binnen een redelijke termijn aan u bezorgen. U ontvangt de levering op de tijdens de bestelling voorziene datum en ten laatste 30 dagen na de bestelling. De levertermijn wordt bij uw geselecteerde producten vermeld.
Voordat u de bestelling bevestigt, krijgt u ook de transportkosten te zien.

Voor een vlekkeloze levering vult u tijdens de bestelling zorgvuldig het gewenste leveringsadres (alsook uw openingsuren indien u een zakelijke klant bent). Vul ook een telefoonnummer in waarop u bereikbaar bent.

Levering is uitsluitend mogelijk in België.
Door logistieke beperkingen zijn er geen leveringen mogelijk in overzeese gebieden, regio's en gemeenschappen.
De levering vindt plaats tijdens de week (van maandag tot vrijdag) en niet tijdens het weekend of op feestdagen.
De levering gebeurt door bpost of een koerier, rekening houdend met het gewicht en het volume van het bestelde product (of de bestelde producten). De levering door een koerier gebeurt, indien mogelijk, binnen de gevraagde tijdstippen. De bestelling wordt rechtstreeks aan u overhandigd of, in geval van afwezigheid, aan een andere persoon die de bestelling namens u in ontvangst mag nemen.

a) Levering door bpost
Indien u afwezig bent, brengt de postbode uw pakje naar het dichtstbijzijnde postpunt. U kunt uw pakje afhalen binnen de aangeduide termijn op de afgiftebon. Indien u uw pakje niet tijdig afhaalt, wordt het terug naar de winkel gestuurd (of naar ons logistieke centrum). Indien u het pakje opnieuw bij u thuis wil laten aanbieden, worden de transportkosten van de winkel aan u doorgerekend. De winkel is niet aansprakelijk voor een eventueel verlies van het pakje als gevolg van een fout van u (onvolledig of verkeerd adres).

b) Levering door een koerier
Het pakje wordt afgeleverd op de benedenverdieping van het leveringsadres.
De levering vindt plaats binnen de werkuren van de koerier en wordt rechtstreeks aan u overhandigd of, in geval van afwezigheid, aan een andere persoon die het pakje namens u in ontvangst mag nemen.
De koerier mag uw woning niet betreden.
Indien de levering door uw toedoen niet kan plaatsvinden (geen leveringsafspraak, niet afhalen van het pakje na verwittiging door koerier, geen of moeilijke toegang tot het leveringsadres ...), worden de retourkosten ingehouden bij de terugbetaling van de bestelling. Indien u een nieuwe levering wenst, is artikel 8 over 'transportkosten' van toepassing.

c) Montage
Voor bepaalde producten met een levering aan huis biedt de winkel mogelijk een montage- en installatiedienst aan.
De kostprijs van deze optionele levering aan huis met montage wordt vermeld voordat u uw bestelling definitief bevestigt.

7.3. U dient, in aanwezigheid van de koerier, de inhoud, het aantal en de staat van de bestelde producten te controleren. Indien u schade vaststelt, dient u volgende zaken nauwkeurig op de leveringsbon te vermelden: datum, soort schade en uw bemerkingen. Neem contact op met de winkel via e-mail of telefoon. Deze gegevens vindt u terug op de website van Bureau Vallée. Indien de koerier u niet de mogelijkheid geeft om de staat van de geleverde bestelling te controleren, om welke reden dan ook, dient u dit uitdrukkelijk op de transportbon te vermelden en dit te laten ondertekenen door de koerier. Indien u dit nodig acht, kunt u het pakje ook weigeren wanneer er overduidelijk sprake is van beschadiging. U dient uw bemerkingen aan de winkel over te maken binnen de 48 uur na levering.

Artikel 8. TRANSPORTKOSTEN

8.1. Levering aan huis

Zodra u uw leveringsadres hebt ingevoerd, worden de transportkosten automatisch aan het winkelmandje toegevoegd, rekening houdend met het totaalgewicht van de te leveren producten. U ziet de precieze transportkosten in uw winkelmandje voordat u uw aankoop definitief bevestigt. De leveringskosten worden bij de aankoop in rekening gebracht. Indien het pakje door uw toedoen niet kan worden geleverd (afwezigheid tijdens levering, verkeerd adres, geen of moeilijke toegang tot leveringsadres), worden de kosten voor een nieuwe levering aan u doorgerekend. Daarnaast rekenen we een forfaitair bedrag van € 29 aan voor verwerkingskosten. Deze kosten dient u in de winkel te betalen voorafgaand aan de nieuwe levering.

8.2. Afhaling in Bureau Vallée-winkel: indien u de bestelde producten in de winkel afhaalt, betaalt u geen transportkosten.

Artikel 9. GARANTIES

9.1. Wettelijke garantie Onafhankelijk van elke conventionele garantie die mogelijk door de winkel of door de fabrikant van een product in uw winkelmandje wordt gegeven, hebt u recht op de wettelijke conformiteitsgarantie onder de voorwaarden van de artikelen L.217-4 tot L. 217-13 van het Franse Wetboek van Consumentenrecht en de garantie m.b.t. gebreken aan het verkochte goed, onder de voorwaarden in de artikelen 1641 tot 1648 en 2232 van het Franse Burgerlijk Wetboek.
Overeenkomstig het Besluit van 18 december 2014 m.b.t. de informatie in de algemene verkoopvoorwaarden betreffende wettelijke garanties, wordt gespecificeerd dat de naam en het adres van de verkoper die de conformiteit van de gekochte goederen garandeert, waardoor u een vordering kunt doen op grond van de wettelijke conformiteitsgarantie of de garantie m.b.t. gebreken aan het verkochte goed volgens artikel 1641 en volgende van het Franse Burgerlijk Wetboek, overeenkomen met de naam en het adres van de winkel die u hebt geselecteerd en die vermeld staan in de bevestigingsmail van uw bestelling, zoals bepaald in artikel 5.2 van deze algemene voorwaarden.
Vorderingen op basis van deze rechten moeten via een aangetekend schrijven met ontvangstbewijs aan de winkel worden gericht.

In geval van een wettelijke conformiteitsgarantie:

    • de consument heeft een garantietermijn van twee jaar vanaf de levering van het product
    • de consument kan kiezen uit een reparatie of een vervanging van het product, mits inachtneming van de voorwaarden m.b.t. kosten vermeld in artikel L. 211-9 van het Franse Wetboek van Consumentenrecht
    • de consument dient geen bewijs te leveren van niet-conformiteit van het product binnen een periode van zes maanden na levering van het product. Deze periode werd sinds 18 maart 2016 verlengd tot 24 maanden, met uitzondering van tweedehandsproducten.

De wettelijke conformiteitsgarantie geldt los van een eventueel verleende commerciële garantie.

De consument kan beslissen om een beroep te doen op de garantie in geval van verborgen gebreken aan het verkochte goed overeenkomstig artikel 1641 van het Franse Burgerlijke Wetboek. In dit geval kan hij kiezen tussen een opzegging van de verkoop of een korting op de verkoopprijs, zoals bepaald in artikel 1644 van het Franse Burgerlijk Wetboek.

9.2. Conventionele garanties

Voor bepaalde producten geldt er ook een garantie van de leverancier of de fabrikant. Deze garantie wordt toegevoegd aan de wettelijke garantie waarvan hierboven sprake.

Artikel 10. HERROEPINGSRECHT

10.1. Modaliteiten. Overeenkomstig de bepalingen van de artikelen L221-18 en volgende van het Franse Wetboek van Consumentenrecht, beschikt u over een herroepingsrecht dat u, zonder verdere motivering, binnen een termijn van veertien (14) dagen kunt uitoefenen, en dat vanaf de datum waarop u of een andere persoon dan de koerier die door u is aangesteld, de bestelde producten fysiek in ontvangst hebt genomen.
U dient een bewijs van deze datum te kunnen voorleggen.
Het herroepingsrecht geldt uitsluitend op voorwaarde dat u uw bestelling online hebt betaald. Bij een betaling in de winkel is er geen sprake van een verkoopovereenkomst op afstand en kunt u na betaling geen beroep doen op het herroepingsrecht. In geval van een betaling in de winkel kunt u uw reservering echter annuleren tot het moment van afhaling en betaling in de winkel.
Om uw herroepingsrecht uit te oefenen, dient u uw besluit tot herroeping van uw aankoop kenbaar te maken met een ondubbelzinnige verklaring en dit, via een schrijven met ontvangstbewijs via de post dat u verstuurt naar het post- of emailadres van de winkel. De contactgegevens vindt u terug op de website van Bureau Vallée. U kunt gebruikmaken van het voorbeeldformulier voor herroeping dat u bij uw bevestiginsgmail hebt ontvangen, zoals bepaald in artikel 5.2. van deze algemene voorwaarden, maar dit is niet verplicht.
U dient uw verzoek tot de uitoefening van uw herroepingsrecht in te dienen vóór het verstrijken van de herroepingstermijn.
Indien u hebt gekozen voor een afhaling in de winkel, brengt u uw pakje terug naar de winkel waar u de initiële bestelling hebt afgehaald.
In geval van een levering aan huis (indien mogelijk) kunt u het pakje gratis terugbrengen naar de winkel waar u de bestelling hebt gedaan, of het pakje op eigen kosten terugsturen naar het vermelde retouradres.
De producten moeten in perfecte staat aan de winkel worden geretourneerd (product in perfecte staat in de originele verpakking, gedemonteerd zoals bij ontvangst, met eventuele accessoires en gebruiksaanwijzing ...). Bovendien moet u het bestelnummer bij de producten vermelden.
10.2. Afhandeling van retour. Indien u een aankoop herroept, betaalt de winkel alle bedragen aan u terug, met inbegrip van de leveringskosten (uitgezonderd extra kosten indien u een andere leveringsmethode hebt gekozen dan de voordeligste standaardlevering die op de site wordt voorgesteld). Deze terugbetaling gebeurt binnen een redelijke termijn en ten laatste veertien (14) dagen na de datum waarop u de winkel op de hoogte hebt gebracht van uw herroeping van de bestelde producten. De winkel kan de terugbetaling echter uitstellen tot hij de retourzending van de betrokken producten heeft ontvangen - daarvoor bent u verantwoordelijk (de kosten van de retourzending zijn volledig voor uw rekening) - of tot u een verzendbewijs van de betrokken producten hebt bezorgd, afhankelijk van wat er zich eerst voordoet. U moet de producten onverwijld naar de winkel terugsturen en dit niet later dan veertien dagen nadat u de winkel op de hoogte hebt gebracht van uw beslissing tot herroeping. Deze termijn wordt geacht te zijn nageleefd indien u de producten terugstuurt voor het verstrijken van de termijn van veertien dagen.
U betaalt zelf de retourkosten voor de producten die u wilt herroepen.
De winkel zorgt voor de terugbetaling, ofwel via bankoverschrijving, op voorwaarde dat u een formulier met bankgegevens meestuurt met uw verzoek tot herroeping, of, in geval van een online betaling, via een terugstorting aan uw bankkaart, tenzij u uitdrukkelijk een andere methode overeenkomt. De winkel kan u andere methoden voor terugbetaling voorstellen, zoals een tegoedbon voor een volgende aankoop. In geen geval houdt deze terugbetaling verdere kosten voor u in. U bent enkel aansprakelijk voor de waardevermindering van het product die het gevolg is van een andere behandeling dan nodig om de aard, de kenmerken en de goede werking van dit product vast te stellen.
10.3. Uitsluiting. Het herroepingsrecht is voorbehouden voor de consumenten. Indien u een aankoop voor zakelijke doeleinden hebt gedaan, hebt u geen herroepingsrecht.
Bovendien is er voor bepaalde producten die vermeld worden in het artikel L221-28 van het Franse Wetboek van Consumentenrecht, geen uitoefening van het herroepingsrecht mogelijk, zoals bepaald in het bovenstaande artikel 9.1, met name voor: (i) goederen die snel bederven of verouderen, (ii) goederen die na levering door u zijn ontzegeld en die omwille van hygiëne of gezondheidsredenen niet kunnen worden teruggestuurd, (iii) goederen die na levering en door hun aard onlosmakelijk vermengd zijn met andere artikelen, (iv) audio- of video-opnamen of computersoftware die na levering door u zijn ontzegeld, (v) goederen die volgens specificaties van de consument zijn vervaardigd of duidelijk gepersonaliseerd zijn.

Voorbeeldformulier voor herroeping

Vul dit formulier in en stuur het terug indien u uw herroepingsrecht wenst uit te oefenen.

      • Ter attentie van [naam, adres en, indien beschikbaar, faxnummer en e-mailadres van de winkel]:
      • Ik/wij (*) breng/brengen (*) u met dit schrijven op de hoogte van mijn/onze (*) herroeping van de overeenkomst voor de verkoop van het product (*)/voor de dienstverlening (*) zoals hieronder vemeld:
      • Besteld op (*)/ontvangen op (*):
      • Naam van de consument(en):
      • Adres van de consument(en):
      • Handtekening van de consument(en) (enkel indien u een papieren versie van dit formulier indient): […]
      • Datum:

(*) Doorstreep wat niet van toepassing is.

Artikel 11. KLACHTEN/OPZEGGING/ANNULERING

Elke klacht m.b.t. een aankoop, om welke reden dan ook, dient via een aangetekend schrijven met ontvangstbewijs aan de winkel te worden gericht.
Hetzelfde geldt voor elk verzoek tot annulering of opzegging van de verkoop, ongeacht de reden hiervoor.
Tenzij anders bepaald door de wet, en tenzij anders bepaald in deze algemene voorwaarden, in speciale gevallen of overeengekomen door de partijen, zal de annulering of opzegging van een verkoop die online heeft plaatsgevonden, enkel van kracht zijn nadat deze is uitgesproken door de bevoegde rechtbank.

Artikel 12. VOORBEHOUD VAN EIGENDOMSRECHT

In geval van een gespreide betaling wordt de eigendomsoverdracht van de producten opgeschort totdat u het volledige bedrag hebt betaald.
De winkel blijft eigenaar van de producten totdat de volledige som is betaald in overeenstemming met de voorwaarden van de overeenkomst, en indien u een rechtspersoon bent, zelfs in het geval dat een faillissementsprocedure tegen u wordt ingesteld, overeenkomstig de artikelen L624-9 en volgende van het Franse Wetboek van Koophandel.
In geval van een gespreide betaling ontvangt u bij de bevestiging van uw bestelling een gedetailleerd schema (datum van betaling en bedrag).
Indien u een zakelijke klant bent, kan elke betalingsachterstand ten opzichte van de voorziene datum leiden tot een boete die gelijk is aan tienmaal de wettelijke rentevoet op de bedragen die op de vervaldatum niet zijn betaald, en van de forfaitaire vergoeding voor invorderingskosten zoals de regelgeving voorziet.

Artikel 13. OVERMACHT

BVD Fr SAS en de winkel zijn niet aansprakelijk voor het niet nakomen van hun verplichtingen door overmacht.
Voor de toepassing van dit artikel wordt onder overmacht verstaan, elke oorzaak die de uitvoering van een aankoop verstoort en die te wijten is aan handelingen, gebeurtenissen of omstandigheden die onvoorzienbaar, onbedwingbaar en voor de partijen vreemd zijn, met name oorlog, natuurrampen, gehele of gedeeltelijke vernieling van de bedrijfsruimten van een van de partijen, stakingen, overheidsmaatregelen, rellen of opstand (niet-limitatieve lijst).
BVD Fr SAS en de winkel kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor schade die voortvloeit uit het gebruik van het internet, zoals verlies van gegevens, diefstal, virussen, onderbreking van de dienst of andere onopzettelijke problemen.

Artikel 14. MILIEU

U wordt erop gewezen dat de aanwezige gevaarlijke stoffen in elektrische en elektronische apparaten mogelijke gevolgen kunnen hebben voor het milieu en de menselijke gezondheid.
Bij de verkoop van elektrische of elektronische huishoudapparaten verbindt de winkel zich ertoe om, rekening houdend met de geldende wettelijke bepalingen, gebruikte apparatuur die door de consument wordt afgedankt, gratis terug te (laten) nemen.
U kunt hiervoor gebruikmaken van de inzamelingssystemen die u ter beschikking worden gesteld.
Voor alle nodige informatie hierover neemt u rechtstreeks contact op met de winkel.
Bureau Vallée wijst u erop dat elektrische en elektronische apparaten geenszins bij ongesorteerd afval mogen worden afgedankt.

Artikel 15. BEL ME NIET MEER-LIJST

Indien u niet voor telefonische verkoop wil worden benaderd, kunt u zich gratis inschrijven op de Bel me niet meer-lijst. Een inschrijving op deze lijst is echter niet afdwingbaar ten opzichte van Bureau Vallée in geval van een reeds bestaande contractuele relatie.

Artikel 16. GESCHILLEN

Bij een geschil tussen de handelaar en de consument trachten beide partijen tot een minnelijke schikking te komen.
Indien geen minnelijke schikking kan worden getroffen, kan de consument de zaak binnen een jaar na de schriftelijke klacht aan de handelaar kosteloos voorleggen aan de consumentenombudsdienst, d.w.z. de Vereniging van Europese Ombudsmannen (AME CONSO), waarvan de handelaar lid is.
De indiening bij de consumentenombudsdienst gebeurt door:
- het invullen van het hiervoor bedoelde formulier op de website van AME CONSO (www.mediationconso-ame.com)
- het sturen van een schrijven naar het postadres van AME CONSO (11 Place Dauphine - 75001 PARIJS).

RESERVERINGSVOORWAARDEN

Artikel 1: definities

1.1. Winkel: de door u gekozen winkel uit de lijst met deelnemende winkels op www.bureau-vallee.be. De naam en het adres van de winkel die u hebt gekozen voor de diensten van BV Drive en het Depot voor schoolmateriaal, vindt u op de website en worden ook in de bevestigingsmail vermeld bij een effectieve verzending van een lijst met producten of een lijst met schoolbenodigdheden. Dit zijn filialen van BVD Fr SAS, of dochterondernemingen ervan, of afzonderlijke franchisewinkels die tot het netwerk van Bureau Vallée behoren.
1.2. Interface: de online interface van het bedrijf BVD Fr SAS (met ondernemingsnummer 379 398 456) met een kapitaal van 875.358 euro op het adres www.bureau-vallee.be waarop u een winkelmandje kunt vullen en dit naar de winkel kunt sturen. De winkel zal, op voorwaarde dat het product beschikbaar is, het winkelmandje gebruiken om uw bestelling te voltooien overeenkomstig deze algemene voorwaarden.
1.3. Winkelmandje: de lijst met producten die u via de interface selecteert voor aankoop en die overeenkomstig de algemene voorwaarden wordt verwerkt. Na uw reservering ontvangt u een bevestigingsmail met een overzicht.
1.4. Dienst: de dienst voor online reservering en afhaling van producten in de winkel die het voorwerp uitmaakt van een overeenkomst waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn en die tussen u en de winkel is gesloten.
1.5. U: elke klant die een reservering van een winkelmandje heeft verstuurd voor afhaling in de winkel overeenkomstig de algemene voorwaarden.

Artikel 2: voorwerp van de dienst

Met de dienst voor online reservering en afhaling van producten in de winkel kunt u aan de winkel een winkelmandje versturen bestaande uit producten die u via de interface hebt geselecteerd en die meteen of gedurende een bepaalde periode in de winkel beschikbaar zijn. De winkel verzamelt vervolgens alle producten van het winkelmandje, zodat ze in geval van een aankoop klaar liggen voor afhaling wanneer u zich naar de winkel begeeft.

Artikel 3: beschikbaarheid

U erkent dat het mogelijk is dat er tussen de bevestiging van uw reservering en de verwerking door de winkel, een of meerdere producten van het winkelmandje niet langer beschikbaar zijn. In geval van dergelijke onbeschikbaarheid hebt u geenszins recht op eender welke vergoeding. In dit geval zal de winkel al het mogelijke doen om u hiervan op de hoogte te brengen voordat u zich naar de winkel begeeft. U wordt verwittigd via de contactgegevens die u bij uw reservering hebt opgegeven. Indien de winkel u niet tijdig kon verwittigen en/of u reeds naar de winkel bent gekomen, zal de winkel, in de mate van het mogelijke, u een alternatief product voorstellen dat in de winkelrekken voorradig is.

Artikel 4: eventuele verkoop

Via de interface wordt er geen verkoop gesloten. De klaargezette producten worden pas te koop aangeboden op het moment dat u fysiek in de winkel aanwezig bent om de aard en de prijs ervan te verifiëren. De verkoop komt pas tot stand als u, na controle van de producten en hun geschiktheid voor hun doel, uw aankoop bevestigt bij een verkoper, voordat u ze betaalt en meeneemt.

Artikel 5: modaliteiten voor afhaling

U kunt de producten van het winkelmandje afhalen op het adres van de winkel. Dit adres vindt u terug in de bevestigingsmail die u na uw reservering ontvangt. Het is geenszins mogelijk om de producten van uw winkelmandje op een ander adres te laten leveren. Op vertoon van de bevestigingsmail die u na de reservering hebt ontvangen of van informatie die hierin staat (uw reserveringsnummer), en nadat u uw aankoop hebt bevestigd en de overeengekomen prijs hebt betaald, mag u de producten van uw winkelmandje in ontvangst nemen. Indien van toepassing behoudt de winkel zich het recht voor om een identiteitsbewijs te vragen voor de overhandiging van de producten.

In de winkel kunt u contant, met bankkaart of met een chèque betalen (tenzij anders vermeld door de winkel) op vertoon van uw identiteitsbewijs. Mogelijk wordt er een minimumbedrag door de winkel opgelegd voor betaling met een chèque of bankkaart).

Artikel 6: termijn van afhaling

De producten worden door de winkel klaargezet voor een eventuele aankoop binnen een indicatieve termijn. Deze wordt aangegeven op de website www.bureau-vallee.be en/of via e-mail. In het algemeen bedraagt deze termijn twee uur vanaf de verzending van de e-mail waarin uw reservering wordt bevestigd. Indien de e-mail minder dan twee uur voor het sluitingsuur van de winkel of tijdens de sluitingsuren wordt verstuurd, zijn de producten in principe beschikbaar binnen de twee uur na de opening van de winkel op de eerstvolgende werkdag. Indien de winkel deze termijn niet haalt of bij een eventuele wijziging van de openingsuren of -tijden, wordt u gevraagd om contact met de winkel op te nemen voordat u zich naar de winkel begeeft. De klaargezette producten blijven twee dagen beschikbaar voor u en dit uitsluitend binnen de openingsuren en -tijden van de geselecteerde winkel. U kunt deze terugvinden op de website. Na deze termijn van twee dagen worden de producten terug in de winkelrekken geplaatst.

Artikel 7: algemene verkoopvoorwaarden van de winkel

Indien de winkel over specifieke algemene verkoopvoorwaarden beschikt, zijn deze voorwaarden ook van toepassing op de gesloten verkoop tussen u en de winkel voor de afhaling van uw producten.